You and me

 
Bild på hur scenen i Melodifestivalen 2013 kommer se ut, något som man kom ut med för bara några få dagar sedan! Jag gillar verkligen scenen i år, tycker om utformningen av den och det faktum att catwalken i år är mycket längre än den var förra året! Den kommer inte bara vara det i en stad heller, utan man kommer se till att den är lång i alla städer som melodifestivalen ska till!
 
 
 
Här är två ex. på hur scenen kommer se ut från Göteborg och Karlskrona. Som ni ser så kommer catwalken räcka en lååång väg så vid ett eller flera tillfällen kommer alla se artisten på nära håll, vilket jag tycker är sjukt bra! 
Dock så är jag besviken på en sak... Konceptet om hur artisten kommer presenteras och komma fram på scen kommer vara exakt likadan som förra året. Såhär är det förklarat på svt.se/melodifestivalen: 
 
  • Så fort programledarna har påannonserat artist och bidrag släcks arenaljuset ned och artisten startar i ett extremt motljus. 
     
  • Artisten går på catwalken till egenvald musik. 
     
  • Ett stilistiskt filmat presentationsinslag som förmedlar hur artisten mår visas.
     
  • Under inslaget hinner artisten ta sig fram till en punkt som täcks av ett extremt ljusnedslag som kallas för ”Gods finger”. 
     
  • Från den punkten kommer ”Gods finger” att följa artisten hela vägen till scenen. 
     
  • När artisten är ungefär 20 sekunder ifrån scenen kommer man att gå över till ett till presentationsinslag som förmedlar en stark känsla med naturlig övergång till framträdandet. 
     
  • Inslaget avslutas och övergår till det som kallas ”Beautykamera” och ger en totalbild. 
     
  • Bidraget presenteras, applåder följer och artistens framträdande tar vid.
Är det bara jag, eller låter det här sjukt likt koceptet de hade förra året? Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att de har nästintill samma system som förra året, speciellt eftersom... Tja, jag tycker inte att man fick komma tillräckligt nära artisten. Jag tycker det blir mer personligt när de själva får prata, inte bara om hur de mår, utan kanske om sig själva och/eller låten. Dessutom gick allt så fort! Nej, jag tycker andra presentationsframträdanden har varit bättre. Ex. år 2004 i finalen, så gjorde de till och med parodi på artisterna, eller 2005 i finalen, då intervjua de artisterna, vilket var sjukt roligt! Så jag gillar inte precis årets presentation, skulle föredra någonting annat, mer personligt. Nåja, jag hoppas på att de gör det bättre i Eurovision! 

På tal om någonting helt annat nu, nu är det helt officiellt att bandet Heilsarmee från Schweiz måste byta bandnamn och kläder. Detta beslut är taget av EBU och jag tror nog att man kommer få vänta tills Maj tills man får se deras nya kläder och veta det nya bandnamnet (hoppas på tidigare!) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0