A little bit of love

Nu är det äntligen bara 6 dagar kvar till den efterlängtade starten för melodifestivalen 2013, woho! Tänkte därför göra en liten kul nedräkning till tävlingen. Tänker ta upp de låtar jag tycker varit bäst och sämst de senaste sex åren, ett år för varje dag. Så idag tänkte jag börja med år 2007, sex år sedan alltså. Och mitt favorit bidrag det året måste jag nog säga var... 
 
 
 
A little bit of love! När jag hörde låtarna 2007 tyckte jag inte den här var den bästa. Bland den bästa, ja. Men inte den bästa. Men nu när jag kollade igenom hela det här året måste jag nog säga att den här var den bästa. 2007 var inte ett jättebra år helt ärligt. Många svaga låtar, inte så många bra framföranden... Nej, det här året är verkligen inte ett av mina favorit år. Men som sagt, den här låten gillar jag! Den är lite charmig och söt, scenframträdandet är helt okej också! Gillar att han i början står mitt bland publiken och sjunger och sedan går och ställer sig på scen, sånt brukar ofta funka, och det gör det verkligen i Andreas fall! Som sagt, småmysig låt, svängig och ja, bästa låten från melodifestivalen 2007 enligt mig :)
 
 
Nu till det värsta bidraget. Det som jag tyckte var värst år 2007 var.... 
 
 
 
 
Clubbin! Den här låten är så sjukt... Ja, jag kan nog inte beskriva den med ett annat ord än hemsk. Seriöst, lyssna på ca 50 sek av den, så kommer ni förstå mig. Falsksång så det skriker om det, konstiga kläder, dålig låt... Nej alltså, jag förstår inte hur den här ens kom med i melodifestivalen. Tycker inte alls om den. Helt ärligt så kom jag knappt ihåg att den varit med. Kan vara för att den inte tog sig så långt... Nåja, det här är i alla fall den värsta låten jag tycker var med 2007! 
 

Imorgon går jag över till 2008, som var ett liiite bättre år i alla fall. Glöm förresten inte att sitta framför SVTs hemsida klockan 11.10 imorgon om ni vill se vem/vilka som blir programledare för eurovision song contest! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0