Euphoria

Nu så, nu har jag äntligen lyckats få fram en hyfsad liten Eurovision/Melodifestival blogg! Var tvungen att starta en ny (förra var chasingthestarlight.blogg.se) och det blev lite problem med designen, men det löste sig hyfsat!

 
I alla fall, tänkte starta bloggen med att dra upp ett fint litet minne från förra året. Nämligen då Sverige vann Eurovision Song Contest 2012. Känns som om det tjatats rätt mycket om det, men jag tröttnar då aldrig på att höra om det, hehe. 
 
 
372 poäng vann vi alltså med. Det var en sjukt spännande röstning att se på tycker jag! Kanske för att Sverige låg i topp nästintill hela tiden? ;) Men det var sjukt spännande i alla fall, och jag hoppas på en lika spännande röstning i år! På tal om i år... Så kan vi ta en titt på de länder som ska vara med i tävlingen i år! 
 
 
 
 
 
Här är ni de! Tråkigt nog kommer ett bra antal länder inte vara med i år (de flesta på grund av ekonomiska skäl) men det är ändå 39 länder som ställer upp (och det kan tillkomma fler)! De sex flaggorna ni ser som är längst till höger är the big five (plus Sverige) som slipper tävla i en semi-final utan direkt är med i finalen! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0