I don't wanna leave

Är det bara jag som tycker att 39 länder är rätt lite för att vara Eurovision? Jag menar, vanligtvis brukar det vara 42 länder (det kanske inte är så många som märker skillnad eheheh) och ibland till och med 43. Men i år blir det bara 39 tyvärr... Tänkte ta upp de länder som inte kan/vill vara med i år. 
 
 
 
Det här är alltså de länder vi inte får se i år. De flesta länderna ställer inte upp p.g.a ekonomiska skäl, vissa har okända skäl till varför de inte ställer upp. Turkiet är det enda landet som i år har en annan anledning, vilket är att de är upprörda över hur Sverige ändrat systemet i tävlingen och helt ärligt så är jag inte förvånad. Jag håller med Turkiet, reglerna som ändrats/lagts till är sjukt dumma. Vad tänker de egentligen med när det gäller vissa regler? Som ex. att de själva ska bestämma ordningen i semifinalerna, vilket land som ska få uppträda när. Är inte det extremt orättvisst? 
 
Bara för att minnas ett av Turkiets bästa bidrag får ni Cans framträdande från 2012. Vi kommer inte se de i år, men om vi låtsas att Can är med i år igen så funkar det va...? va va va..? vad säger ni? :))
 
 


Kommentarer
Emelie

Det tycker jag funkar, bara för att Can är awesome :D

Svar: Indeed he is :D
adreamisawishyourheartmakes.blogg.se

2013-01-16 @ 18:17:18
URL: http://timekeepspainting.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0